Landsmøte i Ullensvang 5.-7. mai 2014

LogoÅrets landsmøte er i Ullensvang i Hardanger 5.-7. mai. Trykk her for å komme til påmeldingssiden.

Av tema for året kan vi nevne: Pasientdata/ Informasjonssikkerhet, Rissikovurdering/PV/Vedlikehold og Opplæring i bruk av Medisinsk utstyr. I tillegg er det flere parallelle sesjoner for BHM

Se hele programmet for landsmøtet her.

Ullensvang

Seksjon for medisinsk teknikk i Helse Fonna står igjen som lokal arrangør av MTFs landsmøtet, og har valgt å legge møtet i 2014 til hjertet av Hardanger, til Hotell Ullensvang.

Hotell Ullensvang

Hotellet ligger vakkert til ved Sørfjorden, og har alle forutsetninger for å bli et godt vertshotell. Her kan deltakerne overvære gode og interessante foredrag i lokaler med utsikt til noe av det vakreste av norsk natur, et flott parkanlegg kan benyttes til benstrekk, og ikke minst vil leverandørene få flotte arealer i en stor tennishall i hotellet. Samtidig er maidager i Hardanger en opplevelse i seg selv med fruktblomstring så langt øye kan se.

MS Sandnes

Landsmøtene har etter hvert blitt så store at hotellet ikke har nok rom. Det er derfor mulig å bo på Kinsarvik fjordhotell eller i lugar om bord i MS Sandnes, en ærverdig veteranbåt som trafikkerte nattruten mellom Stavanger og Bergen fra midten av 50-tallet. Båten vil ligge fortøyd ved hotellet.

Sosiale opplevelser

Tysso I kraftstasjon

Et besøk i Hardanger i mai måned er i seg selv en opplevelse. Årets sosiale happening går av stabelen mandag kveld.  Da går vi om bord i MS Sandnes, den gamle veteranbåten som trafikkerte nattruten mellom Stavanger og Bergen fra 1950 til 1974.  I tillegg benytter vi DS Stord I fra 1913.  Den er restaurert tilbake til opprinnelig stand.  Turen går sørover Sørfjorden til Tyssefaldenes gamle kraftstasjon i Tyssedal,  bygd i perioden 1906-1918. Dette var i sin tid en av verdens største høytrykks-kraftanlegg. Her får vi kortreist mat og underholdning tilpasset lokalene vi befinner oss i.  Det blir også mulighet for å tilegne seg litt av stedets unike historie.

Tyssedal Via Ferata

For de som har tid og anledning (og ikke høydeskrekk…) vil det søndag bli anledning til å gå trallebanen fra kraftstasjonen opp til Lilletopp som ligger 400 moh.  Dette er en spektakulær tur i fotsporene til de som bygde rørgatene ned til kraftstasjonen for 100 år siden.

Se mer om denne turen under Via Ferata på: www.opplevodda.com

VELKOMMEN TIL ULLENSVANG I 2014!