“Medisinsk teknologisk forening er en faglig ideell forening som skal representere de medisinsk teknologiske fagområdene og miljøene i Norge”

Formål

• Foreningen ønsker å fremme samarbeid og informasjonsutveksling innen fagområdet bio-medisinsk teknikk og skape større forståelse for fagene og den sikkerhetsfilosofi de er basert på

• Foreningen ønsker å styrke de medisinske tekniske og faglige kvalifikasjonene til de som arbeider innen fagområdene

• Foreningen ønsker å stimulere til forskning innen medisinsk teknologi og relaterte fagfelt

• Foreningen ønsker å være et felles samlingspunkt – både faglig og sosialt – for alle som arbeider innen medisinsk teknologi og fagområdene foreningen representerer.

Hvor er MTF representert

MTF er involvert i en rekke aktiviteter knyttet til ulike sider av forvaltning, utvikling, anskaffelse og bruk av medisinsk teknisk utstyr, samt kurs- og opplæringsvirksomhet. Den viktigste aktiviteten er landsmøtet med generalforsamling.

Landsmøtet samler et stort antall deltagere fra hele landet. En rekke interessante og aktuelle foredrag, samt utstilling av siste nytt innen medisinsk teknologi, gjør arrangementet til årets viktigste begivenhet for det medisinsk teknologiske miljøet.

Bli Medlem